Lidl Suomi halusi aktivoida Lidl Plus -sovelluksen käyttöä joulun aikaan luomalla verkkoon toteutetun joulukalenterin. Tavoitteena oli luoda kalenteri, joka vetoaa sekä lapsiin että aikuisiin ja tarjoaa helpon, selkeän ja miellyttävän käyttökokemuksen.
Projektille oli asetettu tiukka aikataulu, ja kansainväliset hyväksymisprosessit oli otettava huomioon toteutuksessa.
Kuubi suunnitteli mobile first -toteutuksen joulukalenterista hyödyntäen jo olemassa olevia Lidlin jouluisia visuaalisia elementtejä. Kalenteriluukuista avautui kuponki, jonka pystyi lataamaan Lidl Plus -applikaatioon ja hyödyntämään kaupoissa. Haasteena oli monien viestien kirjo juuri joulun aikaan, ja tulokset yllättivätkin kaikki.
Käytön ja kuponkien lunastuksen tuli olla mahdollisimman helppoa. Ja toki hauskaa.
Kun siirrytään perinteisestä painetusta joulukalenterista digitaaliseen muotoon, keskeisenä haasteena on säilyttää kalenterin aito ja lämmin tunnelma digitaalisessa ympäristössä. Pyrimme ratkaisussa luomaan digitaalinsen joulukalenterin, joka herättäisi samanlaisia tunteita ja kokemuksia kuin perinteinen, fyysinen kalenteri.
Kampanjassa hyödynnettiin omia kanavia ostetun median roolin ollessa hyvin pieni.
Joulukalenteriin ohjattiin lidl.fi -etusivulta, Lidl plus -applikaatiosta, Lidl Plus -uutiskirjeistä (5 kpl), Lidl Plus in app -pop-upista, retail-uutiskirjeistä läpi joulukuun, some-mainonnasta ja TV:ssä supersäästöhännästä (1 kamppis) sekä orgaanisesta somesta.
Joulukalenterikampanja saavutti huiman näkyvyyden ja kävijämäärän todella kustannustehokkaasti sillä cost per contact oli vain 0,01 € eli sentti/kävijä!
Lidl Suomi
Kuubi
Kuubi
Virta Helsinki